الرئيسيةالبوابةبحـثالتسجيلس .و .جالأعضاءالمجموعاتدخولمكتبة الصوراليومية

شاطر | 
 

 امثال 2008 حديث

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
jesus love Me
عضو مميز
عضو مميز
avatar

انثى
عدد الرسائل : 139
العمر : 28
تاريخ التسجيل : 06/02/2008

مُساهمةموضوع: امثال 2008 حديث   2008-03-24, 11:40 pm

قأل علي رأي المثل : -


اطبخى يا جارية الانبوبة فاضية يا سيدى

اللى بيته من إزاز ميغيرش هدومه فى الصالون

فاقد الشىء يدور عليه

اقلب القدره على فومها الفول يقع منها

تأتى الرياح محمله بالأتربة

ياخبرالنهارده بفلوس بكره ينزل عليه أوكازيون

اللى معاه قرش محيره يجيب حمام ويحمره

جت الحزينه تفرح شغلت شريط حكيم وقعدت ترقص

قال يامحشحشين يكفيكوا شر الكمين

اللى ياكل لوحده يشبع

لاتبكى على اللبن فى البسكوت

اقطع عرق و حته بتلو

لو حبيبك عسل ما تحطلوش طحينة

اللى يتلسع من الشوربه يتصل بالمطافى
وبكره ترجع ريما من عند خالتها فى مارينا
ياداخل بين البصله وقشرتها حط قطرة علشان هاتدمع من ريحتها
اصوم اصوم وافطر على المدفع
القرش الأبيض بيعوم فى البحر الأحمر
ضربوا الأعور على عينه قالهم كسرتوا النضاره
اللى ميشفش من الغربال يكشف نظر
المال السايب يعلم الطلبه
نام وارتاح وكل عسل نحل التمساح
من خرج من داره مينساش يأخد المفتاح معاه
الباب اللى يجيلك منه الريح شيله وركب قبنورى
المضطر يركب تاكسي العاصمة
رب صدفة خير من ألف ليلة و ليلة
اللى يخاف من العفريت يعمل عبيط
المركب اللى فيها رايسين يلعبوا طاولة
أكل العيش يحب الطعميه
العين عليها Lensses
قالوا للحرامى أحلف قالهم وحياة قلبى وأفراحوا
والدنيا كلها اتغيرت اشمعني الامثال يعني

وخليها علي الله أحسن ماتخليها علي الطوب الأحمر
.ههههههههههههههه
ههههههههههههههه
ياريت تكون عجبتكم

_________________
[img][/img]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Admin
Romany 777
Romany 777


ذكر
عدد الرسائل : 210
العمر : 34
رتبه العضو : المشرف العام
تاريخ التسجيل : 23/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: امثال 2008 حديث   2008-03-27, 9:33 pm

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://4ufamily.5forum.net
dr_roma
وسام القلم الذهبى
وسام القلم الذهبى
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 205
العمر : 35
تاريخ التسجيل : 25/01/2008

مُساهمةموضوع: رد: امثال 2008 حديث   2008-03-29, 11:35 pm

لأ أمثال جامدة جدا بصراحة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Die_Heart
عضو فضى
عضو فضى
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 307
العمر : 32
تاريخ التسجيل : 29/12/2007

مُساهمةموضوع: رد: امثال 2008 حديث   2008-04-17, 3:56 pm

تيتة و قامت من تربتها

بس حلوة

_________________
The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Dr popo
عضو مميز
عضو مميز
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 142
العمر : 32
تاريخ التسجيل : 10/01/2008

مُساهمةموضوع: رد: امثال 2008 حديث   2008-05-16, 12:37 am

تأتى الرياح محمله بالأتربة
العين عليها Lensses
القرش الأبيض بيعوم فى البحر الأحمر

جامدين جدا جدا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
امثال 2008 حديث
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» مدرسة الحياه ألبوم احزان دمااااار شامل لفنان مصري ((سمسم شهاب 2008))روعه
» البوم محمد صيام الجديد 2008 مستنيلى غلطه ألبوم محمد صيام أحزن أغانى 2009 أدخل وحمل وصدقنى مش هاتندم حزن مووووووووووووووت
» البوم سعد الصغير 2008
» لعبة سباق السيارات 2008 مضغوضة و حصريا
» معلومات المنقولين من مديريات التربية 2008/2009 اربد الاولى

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 :: قسم المخ و الأعصاب :: فرفشة-
انتقل الى: